مجله دانشمند

مجله دانشمند
علمی،خبر،بیوگرافی،فیلم و تلویزیون،سرگرمی،آموزشی،دانلود،داستان و.... و ..... و....... 
قالب وبلاگ
نويسندگان
لینک دوستان

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان علمی سرگرمی آموزشی دانلود هر چی بخوای و آدرسaigmblog.lxb.irلینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.به وبلاگ ما اطمینان کنید. می توانید ما را با آدرس  زیر نیز  ما را لینک کنید:

www.aigmblog.loxblog.com

در صورتی که لینک شما در وبلاگ ما ثبت نشد لطفا به ما اطلاع دهید تا در صورت وجود لینک ما در وب سایت شما ما شما را لینک کنیم.

با تشکر

 





 

يا هو چيست؟

يا هو در دنياي امروز از رايجترين مقصد هاي اينترنتي است . براي برخي از افراد ياهو, شبكه اينترنت است Yahoo.INC  يك راهنماي جهاني براي ارتباطات اينترنتي تجاري است و محلي است مناسب براي آن دسته از شركتهايي كه مايلند در يك سرويس شبكه اي جهاني مطرح باشند . اين سرويسها در كل دنيا قابل دسترسي هستند و شبكه گسترده جهاني 24 نوع از اين مراكز سرويس دهي را دارا مي باشد كه عبارتند از يا هو در ايرلند و انگلستان – يا هو در ژاپن – يا هو آلمان – يا هو فرانسه.

اخيرا آماري ارائه شده است كه نشان مي دهد در دسامبر سال 2001. 156 ميليون نفر از افراد مختلف در سطح جهان به خدمات سرويس دهي يا هو دسترسي داشته اند همچنين آمارها نشان داده است كه علاقه مندان به يا هو ي ايرلندي در ژانويه 2002 به تعداد 340732 نفر بوده است. هر دوي اين آمارها بي سابقه است و روز به روز هم در حال افزايش مي باشد. Yahoo.INC  با آدرس اينترنتي  WWW.Yahoo.com   اولين راهنماي   On  Line   در شبكه اينترنتي بوده كه در بخشهاي مبادله اطلاعات , تبليغات, كاربردي و تجاري و براي خانه داران در خط مقدم بوده است. در حال حاضر  Yahoo.INC    مراكزي در اروپا, آسيا, آمريكاي لاتين, استراليا, كانادا و ايالات متحده دارد.

 

       تاريخچه يا هو

خالقان آن

يا هو در آوريل سال 1994 توسط دو نفر با نامهاي ديويد فيلو و جري يانگ كه هر دو از پذيرفته شدگان رشته الكترونيك در مقطع دكترا از دانشگاه استنخورد كاليفورنيا بودند. ايجاد شد. هر دوي آنها در زمينه ايجاد يا هو در شبكه اطلاعات جهاني نقش مهمي دارند.

ديويد فيلو, مقيم موس بلوف, بعنوان تكنولژيست خدمات رساني در لوس آنجلس است كه اجراي عمليات فني مربوط به شبكه گسترده جهاني را بر عهده دارد. فيلو بعد از اينكه از دانشگاه تلوين در سال 1998 فارغ التحصيل شد. مطالعاتش را در استنفورد آغاز كرد و بطور جدي و روشن اهدافش را ترفيع مي داد. فيلو مدرك B.S(ليسانس) در رشته مهندسي كامپيوتر را از دانشگاه تولين و مدرك  M.S   ( فوق ليسانس) را در رشته مهندسي الكترونيك از دانشگاه استنفورد دريافت كرد و اخيرا هم ph.D ( دكترا) خود را در رشته الكترونيك از دانشگاه استنفورد به پايان رسانده است.

جري يانگ, تايواني الاصل كه در سان خوزه كاليفرنيا بزرگ شده استدر كودكي مهاجرت كوتاه مدتي به همراه خانواده اش به آمريكا داشت. او بعد از 10 سال مجددا به ايالت متحده برگشت. وقتي كه درم مدرسه سان خوزه شروع به درس خواندن كرد . از انگليسي فقط لغت “shoe”  به معني كفش را مي دانست يانگ مي گويد كه دانش آموز تنبلي بوده ولي در تحصيلات آكادميكي. دانشجوي موفقي بود. در سال 1990 در حاليكه يك فرد ديپلمه با درجه پائين بود وارد دانشگاه استنفورد شد و در عرض 4 سال هر دو مدرك ليسانس و فوق ليسانس را گرفت. بعد از آن او با تعدادي از كارفرمايان موفق ملاقات كرد و دريافت كه فقط با پوشيدن لباس كار نمي توان در عرصه صنعت حضور داشت و براي همين بايستي تجربه و بلوغ كاري لازم را براي ملحق شدن به اين عرصه كسب كند.

يانگ به عنوان عضوي از هيئت مديران يا هو توانست رابطه كاري تنگاتنگي با مديران  CEO  برقرار كند و بتواند از اين رابطه استفاده هاي زادي در جهت توسعه استراژدي هاي شركت و تعيين خط مشي آينده شركت داشته باشد. يانگ مدارك ليسانس و فوق ليسانس خود را در رشته الكترونيك از دانشگاه استنفورد دريافت كرد و همچنين فيلو اخيرا مدرك  ph.D    خود را هم در رشته الكترونيك از دانشگاه استنفورد دريافت داشته است.

سالهاي آغازين

يا هو در آغاز به عنوان يك ايده مطرح شد و بعد ها به عنوان سرگرمي دانشجوئي رشد پيدا كرد. بعد از آن هم به يك سرگرمي تمام وقت براي فيلو و يانگ تبديل شد تا اينكه امروزه نام يا هو آميخته و عجين شده با اينترنت است.يا هو در فوريه سال 1994 مقارن با امتحانات يانگ و فيلو شروع بكار كرد. آنها در فرهنگ لغت به دنبال نام ديگري براي آن بودند كه كلمه مخفف شده يا هو نظر آنها را به خود جلب كرد. Yahoo  مخفف جمله زير است:

“Yet another Hierarchical Officious Oracle”  اين كلمه اختصار بيانگر اين است كه يا هو در جستجوي راهي براي ايفاي نقش. به عنوان پيشگام افسانه اي در عصر امروزي است. به منظور خدمت آنها فقط راه و روشي را بررسي مي كردند كه بتواند موضوع هاي جالب توجه را بر روي اينترنت نگه دارند.چون در آن زمان يعني سالهاي 1994 و در آن حدوود هدف فقط يافتن چيزهايي از اين  قبيل از اينترنت بود و بر اين اساس موتورهاي عنكبوتي مانند  Aitavista   تهيه شده بودند.

يا هو براي اولين بار در محل تحصيل يانگ و با نام  “Akebono”  قرار داشت در حاليكه نرم افزار آن بر روي كامپيوتر فيلو با نام “konishiki”   قرار داشت. ( هر دو نام افتباس شده از نام پهلوانان داستانهاي افسانه اي است.)

يا هو فقط توسط فيلو و يانگ و دانش جويان پسر دانشگاه استنفورد مورد استفاده قرار مي گرفت. با اين وجود رفته رفته زبانزد همه شد تا جائيكه از محيط بيرون و ساير دانشگاه ها هم شروع به استفاده آن كردند.

يا هويي كه فقط در دانشگاه استن فورد مورد استفاده قرار مي گرفت به تدريج در بين افراد جامعه نيز گسترش پيدا كرد تا جائيكه باعث شد آشنايي با روشهاي استفاده از آن شروع بشود. يا هو حركت خود را بطور اساسي آغاز كرد و در اوايل سال 1995 در حوزه اينترنتي Netscap  جايگاه خود را پيدا كرد. در آن زمان كه تبادلات و كشمكش هاي اطلاعاتي به حد امروز نبود   Netscape  از منابع فني كه در آن زمان وجود داشت سود زيادي مي برد.

به خاطر ترافيك اطلاعاتي كه وجود داشت  , يا هو دريافت كه كاربران آنها پي به پتانسيل بالاي شركت آنها برده اند در مارس 1995 اعضاي هيئت مديره شركت, حقوقي را براي سرمايه داران در نظر گرفت و به دنبال آن توانستند  سرمايه گذاري هاي موفقي را در ايجاد محصولا تازه انجام دهند كه از جمله آنها  Atari, Oracle, Apple computer, Cisco System  مي باشند آنها به اين توافق رسيدند كه مبلغي به عنوان سرمايه اوليه به ميزان دو ميليون دلار در آوريل1995 براي راه اندازي ياهو پرداخت كنند.

شكل گيري شركت جديد آنها خيلي سريع پيش مي رفت. جري و ديويد اقدام به تشكيل يك تيم گروهي كاردان كردند. آنها  Tim  Koogle  كه يكي از اعضاي كهنه كار و مجرب شركت   Motorola  بود را به همراه فارغ التحصيلان دانشكده فني دانشگاه استنفورد به عنوان بخش اجرايي استخدام كردند. ديويد و جري در سال 1995 دومين بخش سرمايه شان را از سرمايه گذاردن شركت    Softbonk ,  Reuters  تامين كردند بنابراين يا هو در آوريل 1996 با يك سرمايه گذاري موفق  IPO  و با مجموع 49 كارمند شروع به كار كرد.

با رشد يا هو مردم به آن علاقه مند تر شده بودند و دوست داشتند كه براي جستجو ي ساستهاي دلخواه خود به آن مراجعه كنند. شايان ذكر است كه اگر مردم جهت جستجو به سايتهاي مختلف آن متصل نمي شدند, يا هو به جايگاه امروزي اش نمي رسيد.

يا هو سطح ارائه خدماتش را تا حد مطبوعي بالا برد و با متصل شدن به بسياري از سايتها با موضوعات متنوع, سايتهاي متنوع ديگري نيز به نوبه خود به آنها متصل شدند. يا هو بطور چشمگيري توجه رسانه ها ي تلويزيوني و راديوئي را از سال 1994-1997 بخود جلب كرد و حرف اول را در صحنه خهاني اينترنت زد. با تبديل شدن يا هو از يك سرگرمي به يك شركت بزرگ تفكر سازنده و خلاق را بعنوان جزئي از اساس يا هو متجلي كرد . سايت و شركت يا هو خود را به عنوان دروازه اطلاعات جهاني تلقي كرد و حاصل تجمع اين همه سايتها ي مختلف و مرتبط با هم در كل باعث گسترش ارتباط يا هو شد.

يا هو سايتهاي محلي و E- mail   رايگان را از شركتهاي اصلي rocketmail.com  خريداري كرد. اين روند بطوري بود كه يا هو نوانست صفحات وب رايگان و خدمات سزيس دهي     mail   را براي كاربرانش فراهم بكند. يا هو همچنين  Webring.com  را توسط سركت اصلي اش بدست آورد  Eebring  شركتي مشابه يا هو بود كه هدف اصلي آن سرويس دهي به افراد بودكه اطلاعات سازمان تدهي يافته اي را با عنوان كردن موضوع انتخاب مي كردند زمانيكه Webring  بر روي موضوع معين خيلي متمركز مي شد فرد ديگري هم مي توانست با عضو ديگري از آن ارتباط علمي داشته باشدكه اين خطر جدي براي يا هو محسوب مي شد و موجب شد تا يا هو به مشكل عمده خود پي ببرد.

به دنبال آن يا هو   Roadcast.com   را كه يك شبكه اطلاع رساني در زمينه راديو و تلويزيون بصورت  on  line  بود در اختيار گرفت. پس از آن نيز  simplenet.com  را به دست آورد آن هم يك شبكه كوچك بود كه از شبكه سريس دهي  Webhosting  بود.

يا هو پيشگام شد تا موضوعهايي را كه در بين مردم عموميت دارد را ايجاد كند   mail  رايگان باعث مي شد تا افراد روزانه ايميل خود را بررسي كنند  Web  hosting  رايگان از طريق سايتهاي محلي تماس يا هو با تبليغ كنندگان را افزايش مي داد علاوه بر اين يا هو تسهيلاتي را براي افراد گرد آوري كرد كه بتوانند سايتهاي دلخواهشان را در آن پيدا كنند. بعد ها , يا هو كلوپها و بازيهاي  on line  را طوري شكل داد كه افراد توانستند بصورت  on line  با فرد مورد نظرشان شطرنج بازي كنند.

يا هو اطلاعات خود را از تك موضوعي به چند موضوعي گسترش داد كه از جمله آنها مي توان به اخبار, نكات برگزيده و بازار بورس اشاره كرد. علاوه بر آن يا هو ضمن انجام خدمات اطلاع رساني به عنوان يك مركز خريد و فروش  on  line  نيز مطرح شد. كل اين تغييرات يا هو را بيش از پيش به طرف واقعيت پيش مي برد ولي عده اي همه اين تغييرات و پيشرفتهاي يا هو را بخاطر اينكه تعداد كارمندان يا هو رشد چنداني نداشته است نفي مي كرده اند. صاحبان وب كه حاميان خلاق يا هو از همان شروع بودند با حمايتهاي لازم آن را از يك ايده دو نفره به يك راهنماي جهاني  on- line  تبديل كنند.

 

چرا يا هو خيلي جذاب و عامه پسند است؟

       دروازه اينترنت:

چون يا هو بعنوان يك دروازه اينترنتي مطرح است . امروزه از شهرت زيادي برخوردار شده است. بدين معني كه يا هو به منزله ايستگاهي است كه حاوي مطالب خبري , ورزشي, وضعيت بورسها, امكانات جستجو , هواشناسي, ارتباطات, تجارت الكترونيكي و ساير موضوعات مختلف مي باشد. در بند هاي بعدي به طور مشروح به خدماتي كه يا هو از طريق ارائه آنها توجه خيل عظيمي از مردم را بخود جلب كرده است . خواهيم پرداخت.

 

       خدمات جستجو و راهنما

مشهورترين راه براي يافتن اطلاعات بر روي شبكه جهاني در مقايسه با ساير راهنماها و موتورهاي جستجو يا هو مي باشد. يا هو با داشتن يكي از كوچكترين پايگاه داده ها, از مجموعه پنج سايت برتر ديگر ترافيك شبكه اي بيشتري دارد اين مطلب بيانگر چگونگي كسب نام پر افتخار براي يا هو مي باشد يا هو داراي تيمي از مروركنندگان و بازبينان شبكه بنام جستجو گرها مي باشد كه همه روزه صد ها سايت اينترنتي را جستجو مي كنند. علت موفقيت يا هو اين است كه كنترل خدماتش از سطح بالايي برخوردار است و مشتريان و كاربرانش را با لينكهاي با كيفيت و به دور از هر گونه ليست و ساير سايتهاي غير مربوط و غير ضروري ( مانند ديگر موتورهاي جستجو) مرتبط مي سازد. يا هو يك راهنما مي باشد نه يك موتور جستجو كه امكان جستجوي طبقه بندي شده و كلاسه موضوعات مختلف را فراهم سازد در مقايسه موتورهاي جستجويي نظير  Google.com ,  Aitavista.com  جستجوي شما با الگوريتم خاصي كه در اين موتورها بكار رفته قرار مي گيرد و حد و ميزان موضوع مورد جستجوي شما با معيارها و چارچوب اين موتورهاي جستجو مرتبط است. ( آن هم بدون در نظر گرفتن ارتباط واقعي اين صفحات با محتواي سايتها) از طرفي براي حصول اطمينان از ارتباط صحيح و مناسب سايتها بجاي استفاده از جبر كامپيوتري , از خود مردم استفاده مي كند و تنها سايتهاي معتبرو عموما  home  page  ( صفحه اصلي) را ليست ميكند.

نتيجه تلاشهاي بي وقفه يا هو جهت ايجاد سيستم يك پارچه بعنوان راهنما اين بوده است كه آسانترين راه را براي اطلاعات بر روي شبكه جهاني ايجاد كرده است. براي مثال هنگام كار بر روي يك پروژه در " سرمايه گذاري  on  line " مي توان از اين تسهيلات استفاده كرد ايجاد ليست جامعي از تمامي سايتهاي مرتبط با خدمات سرمايه گذاري on  line  از خدمات تسهيلي يا هو است. با استفاده از يا هو جستجو كردن در ليستهاي سازمان دهي شده را با طبقه بندي هاي نظير دلالان سرمايه گذاريهاي دو طرفه و ..  كه كار انتخاب و جستجوي موضوع را راحت تر ني كند, امكان پذير است در عوض ساير موتورهاي جستجو هر صفحه اي را كه, تنها چند كلمه مشترك با سايت مورد جستجو دارند و شمار بي پاياني از ليست صفحات مربوط را ارائه مي دهند كه برخي از اين صفحات ارتباط كمي با كلمات كليدي و اطلاعات مورد جستجو دارند.

مشكلي كه موتورهاي جستجو نظير  Google.com , Aitivista.com   در موقع جستجو ي مطالب تجارت  on  line  تمام موضوعات مربوط به آن را نيابد.

 

اخبار و خدمات سرويس دهي ورزشي

يا هو  خدمات خبري را ارائه مي دهد كه شامل وقايع خبري جالب, اخبار ورزشي, اخبار هنري, سرگرمي, اخبار اقتصادي , فن آوري و اطلاعات مربوط به هواشناسيو پيش بيني وضع هوا مي باشد. يا هو اين كارها را با دريافت  و پوشش بروز و مداوم از آژانس هاي معتبر همچون  Reuters , York Times ,  NBC ,  Sky News   با موفقيت انجام مي دهد. آيكن هاي فعال خبري سايت يا هو اين امكان را به شما مي دهد كه آخرين وقايع و اخبار را دو بار در روز و از طريق ايميل دريافت كنيد. همچنين يا هو كاربران اينترنتي را با امكانات جستجوي موضوعات خبري بر اساس كلمات كليدي مربوط به خبر و يا موضوع مورد نظر سرويس دهي مي كند. تمامي سايتهاي جهاني مرتبط با يا هو همگي, شامل وقايعي در رابطه با كشور خود و مقدار زيادي از وقايع بين المللي متفاوت مي باشند.

 

خدمات گروهي و ارتباطي

يا هو داراي مجموعه كاملي از خدمات ارتباطي و جمعي براي كاربران شبكه است. باشگاههاي يا هو افراد را قدر به ايجاد ارتباطات شبكه اي و فردي, كه بعنوان شالوده به هم پيوند دهنده ابزارهاي مشهور يا هو مي باشند, مي كنند. شركت خدمات يا هو افراد ثبت نام كننده را قادر به استفاده از تقويم تمام عيار اينترنتي مي كند كه ميتواند از طريق كامپيوتر متصل به شبكه با آن ارتباط برقرار كتد. مشهورترين ابزار ارتباطي يا هو همان سريس رايگان  E- mail  مي باشد. از لحاظ تعداد افراد كاربر اين خدمات بعد از خدمات  Hot mail.com  در مقام دوم قرار دارد. خدمات  chat  يا هو مشهورترين سريس  chat  در جهان مي باشد.و كاربران مي توانند با استفاده از اين سرويس در  chat  room  مخصوص با افراد در زمان واقعي خود و در هر نقطه از كره زمين به بحث و گفتگو بپردازند. از ديگر وسيله هاي مهم و مشهور ارتباطي و گروهي  Yahoo  Messenger  ( پيام رسان يا هو مي باشد) كه امكان گپ زني و شركت در كنفرانسهاي مشترك را به دوستان سراسر اينترنت مي دهد.

 

خدمات بازرگاني و خريد

     خدمات بازرگاني و خريدارائه شده توسط يا هو جز بهترين خدمات در شبكه اينترنت مي باشند. مزايده ها و خريد هاي يا هو شامل خدمات بين فردي مي باشد كه كاربران را قادر مي سازد تا به راحتي كالاها و مواد مختلف را جستجو, بازار يابي, خريد و يا فرش  On  line  بكنند, براي كاربران خريد متقاضي بسته هاي مسافرتي, سرويس  Yhoo  Travel  امكان مقايسه قيمتهاي آژانس مختلف مسافرتي را فراهم مي كند. سرويس  Yahoo store  اين امكان را به بازرگانان مي دهد تا كار معرفي و فروش محصولات 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





[ پنج شنبه 18 اسفند 1390برچسب:یاهو,یاهو چیست؟, ] [ 21:52 ] [ علیرضا ]
.: Weblog Themes By Pichak :.

درباره وبلاگ

به وبلاگ ما خوش آمدید. آرزوی ما افزایش علم شماست.لطفا در وبلاگ ما نظر داده و با کلیک روی +1 ما را در گوگل محبوب کنید.
موضوعات وب
امکانات وب